امیرمحمد قنبرپور چهارمحالی

دانشجوی دانشگاه سراسری زنجان
ترم چهارم، رشته علوم کامپیوتر
آشنا با زبان برنامه نویسی پایتون
مشغول کار در شرکت روان ارتباط عصر مرتبط با تلکام
بعد از اتمام دوره کارشناسی قصد ادامه تحصیل در رشته هوش مصنوعی و حرفه ای تر در تلکام و مخابرات

بایگانی


حالت Sleep

حالت Sleep یکی از حالت های ذخیره انرژی ست که میتوان آن را به متوقف کردن یک فیلم در وسط نمایش تشبیه کرد. در این حالت تمام عملکرد های دستگاه متوقف میشوند، تمام اسناد و برنامه ها بر روی مموری (Memory) قرار داده میشوند و دستگاه در حالت مصرف پایین انرژی قرار میگیرد.

 

جهت دانلود PDF این مطلب و اطلاع از منابع لطفا به ادامه مطالب مراجعه کنید...

با استفاده از این روش، دستگاه از لحاظ فنی روشن است اما تنها میزان بسیار پایینی از انرژی را مصرف میکند. شما به سرعت و در عرض چند ثانیه میتوانید عملکرد عادی و با تمام توان دستگاه را از سر بگیرید. حالت Sleep اساسا چیزی شبیه به حالت Standby است.

حالت Hibernate

حالت Hibernate نیز بسیار شبیه به حالت Sleep است با این تفاوت که به جای ذخیره شدن اسناد و برنامه های در حال اجرا بر روی رم (RAM)، تمام آنها بر روی هارد دیسک (Hard Disk) دستگاه ذخیره میشوند.

این ویژگی به دستگاه شما امکان میدهد که به صورت کامل خاموش شود و در واقع مصرف انرژی آن به صفر برسد و زمانی که شما مجددا آن را روشن کنید تمام اسناد و برنامه ها درست به همان صورتی که پیش از خاموش کردن دستگاه آنها را رها کرده بودید به نمایش در خواهند آمد.

در حالت Hibernate، از سرگیری عملکرد نرمال دستگاه کمی بیشتر از حالت Sleep طول میکشد؛ اگرچه در مورد دستگاه هایی که دارای SSD هستند این تفاوت به اندازه لپ تاپ هایی که دارای هارد درایو (HDD) سنتی هستند، قابل توجه نیست.

فایل pagefile.sysو کاربرد آن

این فایل برای مدیریت حافظه مجازی (Virtual Memory) استفاده می‌شود و حجم آن قابل تغییر توسط شما می‌باشد. فایل pagefile.sys در واقع همان حافظه مجازی مورد استفاده ویندوز است. این فایل به صورت پیش فرض هم سایز RAM می باشد و در درایو نصب ویندوز ذخیره شده است. در صورتی که RAM صفحه جدیدی از دیسک را نیاز داشته باشد، مقداری از محتویات آن در این فایل در دسترس می ماند تا محتویات جدید روی RAM بازخوانی شوند و هر گاه نیاز به این دیتای قدیمی بود دوباره برداشته شوند و یا اگر دسترسی به آن صورت نگرفت، دیتای جدید جای آن را بگیرد.

 

فایل hiberfil.sysو کاربرد آن

این فایل همان حجم RAM واقعی شما می باشد که چون قابلیت Hibernate را روشن کرده‌اید ایجاد شده است. تا در صورت Hibernate شدن سیستم فایل‌های داخل RAM به این فایل منتقل گردند و پس از روشن شدن سیستم آنها با بتوان سیستم بازیابی کند.

hiberfil.sys فایلی است که به عنوان قسمتی از فرایند hibernate کردن، وضعیت جاری سیستم به صورت کد شده در آن ذخیره شده و نگهداری می شود. اگر قابلیت تماشای فایل های سیستمی را در ویندوز خود فعال کرده باشید، این فایل را به همراه (pagefile.sys) در درایو ویندوز خود مشاهده می نمایید. از آنجا که این فایل محتویات RAM را نگهداری می کند تا آن ها را بعداً بازیابی کند، سایز آن تقریباً (75%) با ظرفیت RAM برابری می کند.

 

لینک دریافت فایل PDF
حجم: 161 کیلوبایت

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۹/۱۲/۱۰
امیر محمد قنبرپور

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی